Tankar i sjuka tider

Ja, när man är sjuk så har man en tendens att tänka desto mer än vad man gör i vanliga fall. I alla fall är jag sån. Fick ett samtal igår av en mycket god vän. Jag fick agera stöttepelare. Jag tycker det är så tråkigt. Jag trodde verkligen inte detta medan jag samtidigt långt där inne kände på mig att han inte skulle flytta i alla fall. Nu blev ju så fallet. Han flyttar inte för det är över nu. Så blandade känslor. Jag är överlycklig över att han bor kvar här och inte alldeles för många mil bort. Men jag ville ju inte att det skulle vara över. De passade så bra ihop, trodde jag!
Kanske var det bara en yta? Den ytan hon ville förmedla. Den ytan hon valde att visa tillsammans med honom. Under den ytan fanns en annan.

Sen pratade vi väldigt mycket om en annan person som funnits i hans liv. Jag hoppas han gör det vi pratade om att han skulle göra. Allt för att kunna släppa en tung sten själv, samtidigt som att göra livet lättare (förhoppningsvis) för en annan.

Ja livet är verkligen inte lätt alla gånger. Det ska ingen påstå! 
Mitt egna är inte heller det lättaste då jag periodvis är väldigt kluven. Men nu är det denna vägen jag har valt så det är den vägen jag får hålla mig till. Jag kan inte ha kakan samtidigt som jag äter upp den. Jag har gått alldeles för långt på denna vägen för att kunna vända om och välja en annan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0