Mat & Bowling kväll



Igår var till en början lugn och slapp dag. Men vid sju skulle vi ett gäng på 11 pers träffas i Skövde på Mangos. Där blev det god mat och massa tjöt. Kvällen började riktigt bra förrutom att jag var vrålhungrig och det var så mycket folk så de var rätt sega med maten. Jag åt en halv förrättsportion med mozarellasticks och aioli och till huvudrätt åt jag Fläskfilémedaljonger med vitlöksfrästa grönsker, kantarellsås och vitlöksfriterad potatis. Tredje gången jag äter det på rad där nu men det är såååå super gott! Jag kommer garanterat äta det nästa gång med!

Nackdelen med att jag var så hungrig var att jag slängde i mig maten. Vilket resulterade i att jag blev äckligt mätt. Men aja.. fick bita i det sura äpplet och vara äckligt mätt resten av kvällen.

När klockan började närma sig tio förflyttade vi oss till Olearys och bowlingen. Usch va dålig jag var men jag hamnade ändå i det vinnande laget trots att jag drog ner vår poäng endel. Men får helt enkelt skylla på att jag inte bowlat på nio år. Dock har jag avancerat. Första gången jag inte lyckas kasta klotet bakåt istället för frammåt! Yey heja mig!

Timmen vi hade bokat förflöt lite för fort och det var dags att sätta sig i bilen och bege sig hem till Tdala igen. Vi avslutade kvällen hemma hos Ica och Polly där det blev kortspel tillsammans med godis och chips. Jag kunde inte hålla mig borta från godsakerna trots att jag fortfarande var proppmätt. Men åt inte så mycket som jag hade gjort om det var innan min livsomställning. Ett plus i kanten! Jag var inte med på kortspelet då jag var skittrött och efter en timme eller en o en halv vandrade jag och älsklingen hem till oss.

Det tog inte lång tid förrän jag sov efter det att vi hade lagt oss. Vaknade vid sex och gick på toa o sen vaknade jag nästa gång när älsklingen gick upp. Det var helt tyst här hemma. Inga barn ingenting som lät. Det var skönt och det var länge sen man fick vakna upp med en sådan känsla =)

Tack för en underbar kväll allihop som var med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0