Min viktmetod

Har ju inte hunnit skriva gårdagens utmaning än så bäst att göra det nu när man ändå sitter nyduschad och sådär härlig i kroppen som man blir efter en promenad =)

Min viktmetod
Jag har bestämt mig för att inte köra någon särskild diet. Jag har även bestämt mig för att inte banta (hatar det ordet) utan ska snarare göra nåt jag verkligen tror på. Jag ska göra en livsomställning. Jag ska kunna leva så som jag gör nu när jag går ner i vikt resten av mitt liv. Jag ska kunna äta allt med inte alltid. Det är mina viktigaste ledord som en klok tant sa till mig när jag väntade Nikki. Jag tror verkligen på det. Man kan äta allt men man kan inte göra det jämt. Man måste hitta en bra balans. 

Hur äter jag då?
Jo, jag äter lite och ofta. Jag försöker få in 5 mål mat om dagen och inte äta alltför sent. Vaknar jag sent så blir det bara 4 mål men lite mer matiga istället. Jag blir hungrig ungefär var 3-4e timme och det är då jag äter. Det är lite svårt nu i början när skolan dragit igång igen men det är bara att försöka få in bra rutiner i vardagen.

Jag försöker tänka på att inte äta alltför mycket kolhydrater men jag har inte tagit bort dem helt. Bara minskat ner på dem, tex nu tar jag 1½ potatis istället för 3, jag äter hellre knäckebröd än mjukt bröd. Nu under dessa 21 dagar håller jag mig helt borta från godis, läsk, fika, glass och sådant. Men senare sen kommer jag äta det någon gång ibland.

Jag försöker även röra på mig dagligen. Antingen via promenader, gruppträning eller Wii. Har en crosstrainer här hemma som egentligen skulle behövas användas mer än vad den gör. Så det ska jag också försöka få till.


Detta är en metod jag tror på. Jag tror att jag skulle kunna leva så här tills jag lämnar jordlivet. Jag tror på det och jag ska minsann klara det. Jag ska vänja mig vid en sådan här livstil för det är ett sånt liv jag vill att jag och min familj ska ha. Nästa steg är dock att få med familjen också och det är inte lika lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0