Boxpasset i tisdags

I tisdags var jag äntligen på Box passet. Jag hade höga förväntningar så blev lite besviken när Fia messa o sa att hon blivit dålig i magen och kunde inte åka. Jag hade ingen lust att åka själv och Ica är och åker skidor. Jag messade en klasskompis men hon var på väg att bli förkyld så ne, inget sällskap. Nehe.. jag får väl skita i det då tänkte jag.. är ju bra o vara två om man ska gå på det. Men jag var ju träningssugen. Aja kan åka till Puls och gå på Bodypumpen tänkte jag.. jag velade fram och tillbaka men så ringde älsklingen och fråga hur det fungerade om man kom utan kompis och det var ju såklart inga problem.

Jag fortsatte att vela men jag ville ju träna och jag hade ju sett fram emot detta så mycket. Jag bestämde mig för att inte vara en liten fegis och åkte faktiskt helt själv till Boxpasset. Men vad folk det var. Jag är glad att jag var så tidig som jag var för det var fullt passet. Det måste det ha varit. Det kändes så i alla fall!

När jag stod och väntade på att få gå in och börja passet ställde sig en annan tjej vid mig. Hon fråga om jag hade någon och boxat med och det hade jag ju inte och inte hon heller så vi bildade ett par. Riktigt trevlig var hon. Hon kom från Tdala från början så det var lite kul. Hennes föräldrar bodde inte så långt från oss.

Passet var superskoj och det var inte så farligt jobbigt som jag var orolig att det skulle vara. Det var självklart jobbigt i perioder men inget som man kände så att gud vad jobbigt detta var. Utan det var bara kul. Vi gick över 5 minuter på passet men det kändes inte att vi hållt på 80 minuter. Snarare 40 för det var så skoj.

Jag kommer garanterat gå på detta passet fler gånger! Så får ni möjlighet att testa Box. Gör det! Det är kul, det är svettigt, det är lagom jobbigt och du förbränner massa kalorier!

Jag brännde 720 kalorier på 80 minuter. Men då tog jag det ändå hyfsat lugnt eftersom jag inte visste hur passet var uppbyggt. Nästa gång kommer jag ta i mer och vara mer slut när passet är över!

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Fy fasiken vad bra gjort att du gick i alla fall! Det är verkligen Guld!!

2012-01-20 @ 05:32:38
URL: http://trillislifeinprogress.blogspot.com
Postat av: Fiai

Jag kunde ju inte rå över min mage så va inte så lätt o åka med!

2012-01-21 @ 15:32:49
URL: http://fiasfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0