Nu är jag tillbaka!

Usch vad jag skäms över mig själv. Jag släppte allt och lät mig fortsätta med dåliga vanor och ovanor. Vikten har bara tickat uppåt under hela denna tiden så nu väger jag betydligt mer än sist.
Maxvikten jag någonsin har vägt har ökat med mer än 10kg. Det är skrämmande. Jag skäms. Jag är arg på mig själv. Jag är besviken på mig själv. 
 
Men jag har i alla fall insett att såhär kan jag inte hålla på. Det mår varken jag, barnen eller älsklingen bra av. Så igår skaffade jag mig ett gymkort. Dyrt var det men nu ska jag banne mig skärpa mig. Jag mår ju inte bra av att ha det så här och inte ökar det mina jobbchanser heller att se ut som en stor valross. 
 
Målet är att träna minst två gånger i veckan och att gå ner minst 25 kg till 14 maj 2014. Då är jag halvvägs. Jag ska alltså gå ner sammanlagt 50 kg nu. Helt sjukt. Vad har jag gjort med min kropp? 
 
Nästa vecka är det bröllop och helgen därpå är det kryssning till Finland. Men efter det så funderar jag starkt på att testa LCHF. Jag har inte hört någon som testat det säga att det är dåligt. Alla är positiva. Tills dess ska jag läsa, läsa och läsa så jag får fakta. Jag tror nog på de där. Det vore riktigt kul om det var en livsstil jag skulle vilja leva. Jag vill verkligen inte leva den osunda livsstil som jag gör nu. Aldrig. Jag mår verkligen inte bra av det!
 
För att inte falla dit igen som jag gjort flera gånger nu så ska jag se till att skriva skriva skriva. Vara helt öppen och helt ärlig. Blir jag sötsugen ska jag försöka skriva istället och lägga fokus på något annat!
 
Hjälp mig nu för nu är jag tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0